23 Temmuz 2013 Salı

Posted by AYSEGUL On 05:54

   Türkiye'nin Ses Grupları

     

SES Grubu Nedir?

SES grupları pazarın segmentasyonunda başvurulan en temel tanımlardan bir tanesidir. Kısaca Sosyo Ekonomik Statü manasına gelmektedir. Hedef kitlelerin turum ve davranışlarının belirlenmesinde SES gruplarının etkisi büyüktür.(Pazarlama departmanları zamanlarının çoğunu hedefledikleri kitlenin özelliklerini anlayarak, onlara en uygun ürün ve hizmeti sunmaya adar. Bu konularda reklam kampanyaları düzenler, özel promosyonlar hazırlar, ürünlerinin paketlerini veya mağazalarını hedef kitlelerine göre şekillendirir.) SES grupları oluşturulurken sosyal hiyerarşi içerisinde kişiler, yani tüketiciler değerlendirilir. Dolayısıyla, aynı SES grubundaki üyeler genellikle aynı statüye sahip olurken, diğer sınıfın üyeleri ya daha fazla, ya da daha az statüye sahip olur.
SES gruplarının oluşumunda genel olarak aşağıdaki kriterler üzerinden değerlendirme yapılır:
Meslek
Eğitim
Gelir Seviyesi
Gelirin kaynağı
Yaşanılan evin tipi
Yaşanılan çevrenin yapısı
Sahip olunan mal, mülk (ev, yazlık, otomobil, elektronik eşya )
Mesela herhangi bir kişinin gelirinin iyi olması onun üst sınıfta yer alması için yetmemektedir. Bunun yanında iyi bir eğitim ve yaşanılan yerin de önemi vardır.
SES grupları A, B, C1, C2, D ve E olmak üzere 6 ana gruba ayrılır. Tabii ki bu grupların sahip oldukları genel özellikler her ülkeye göre değişmektedir.
Kaynak:M. Yalçın Parmaksız-pazarlamadunyası.com


Türkiye'nin Ses Grupları

                   

Sosyo Ekonomik Grupları Ne Kadar Tanıyoruz?

Sosyo – Ekonomik Statü (SES) Grupları’nı daha yakından tanımak ve alışveriş davranışlarını daha detaylı öğrenmek, hedeflediğimiz SES grubunda başarıya ulaşmamız açısından gerekli olan noktalardan biridir.
AB SES Grubu'nda evin hanımının alışverişte çok daha etkili olduğunu, AB hanelerin BİM’den yüksek oranda alışveriş yaptıklarını, en çok Pazartesi günü alışveriş yaptıklarını, ayın 15’inin onlar için de önemli olduğunu, bazı kategorilerde büyük boya yönelirken bazılarında küçük boyu tercih ettiklerini, bazı kategorilerde farklı markaları denemeyi severken bazılarında düzenli aldıkları markadan vazgeçmediklerini, küçük sepetlerinde genelde soğuk içeceğe rastlandığını bilmek, bu kitleye ulaşma konusundaki etkinliğimizi arttıracaktır.
Hakkında az şey bilinen ve çoğu zaman pek dikkate alınmayan C1 SES Grubu'nun, farklı kategorilerde ve farklı durumlarda ortalamadan belirgin bir şekilde farklılaşan alışveriş davranışı sergilediğini görmek, hedef kitlemize yer yer C1’i de dahil etmemiz gerektiğini göstermektedir.
C2 dediğimiz SES Grubu'nun Türkiye’yi en iyi temsil eden SES grubu olduğunu, birçok noktada Türkiye ortalaması ile C2 SES grubunun trendlerinin çok paralel olduğunu, dolayısıyla Türkiye’yi tanımanın yolunun C2’den geçtiğini görmek Hızlı Tüketim Ürünlerine bakışımızı değiştirecektir.
Fiyata oldukça duyarlı yapısı nedeniyle ulaşmakta zorluk çekilen DE SES Grubu'nda çocukların alışverişte etkin olduğunu, alışverişlerini hafta içi yapmayı tercih ettiklerini, yarısının zincir marketlerden hiç alışveriş yapmadığını, ayın 15’inde atıştırmalıklara oldukça fazla harcama yapıp ayın geri kalanında harcamalarını azalttıklarını, gazlı meşrubatlar gibi nadir kategorilerde büyük boyları tercih ettiklerini bilmek, Türkiye’nin 1/4’ini oluşturan bu kitleye ulaşmadaki becerimizi arttıracaktır.
Sosyo-Ekonomik Statü (SES) Grupları RaporuSosyo-Ekonomik Statü (SES) Grupları Raporu, Ipsos KMG Tüketici Paneli’nden derlenmiş bazı demografik bilgileri ve tüketim verilerini içerir. Ipsos KMG Hane Tüketim Paneli, 34 ile yayılmış yaklaşık 7000 haneden oluşmaktadır ve Türkiye’yi sosyo-ekonomik statü, hane büyüklüğü, bölgeler, vb açılardan temsil edecek şekilde seçilmiştir. Sürekli bir örneklemden haftalık satın alım verisi toplanmaktadır. Toplanan veriler yaklaşık 18 milyon haneyi yansıtmaktadır. Bu rapordaki veriler, Mayıs ayından geriye son 12 aylık dönemi kapsar.

0 yorum:

Yorum Gönder