MİKROBLOG NEDİR
Mikroblog, en fazla 140 karakterden oluşan kısa mesajlara denir. Bu mesajlar, güncel bilgiler, ürün/servis bilgileri, kişisel mesajlar gibi çeşitli amaçlarla hem şirketler, hem de son kullanıcılar tarafından oluşturulabiliyor. Mikroblog, bilgisayarının başında uzun zaman geçiren yoğun insanlara ulaşmak ve onlara en kısa zamanda verilmek istenen mesajın verilmesi için etkin bir araç. Mikroblogları tanımlanan küçük bir grubun veya herkesin görebileceği şekilde yayınlamak mümkün olduğu gibi, SMS, IM, e-mail, MP3 ve internet gibi farklı yollarla paylaşmak da mümkün.Mikroblog Sektörü
Mikroblog sektörü son derece yeni... 2006'larda ortaya çıkmış. Twitter, Jaiku, Pownce gibi şirketler Cisco ve Whole Foods gibi birçok büyük şirkete son kullanıcılarıyla buluşma ortamı yaratıyor. Şirketler, müşterilerine mikrobloglar aracılığıyla ürünler ve servislerle ilgili bilgi veriyor, değişikliklerden haberdar ediyor, şikayet ve isteklere cevap veriyor. Bu sayede, hem interaktif, direkt cevap alınan, hem de gönüllü çalışan bir platform kurulmuş oluyor. Tüm bunların yanı sıra, pazarlama maliyetlerinden kısmak mümkün hale geliyor.
Mikroblog sektöründeki en popüler servis, Twitter. Bir mikroblog sitesi
olmasının yanında sosyal bir network. Diğer kullanıcılara tweet adı
verilen kısa mesajlar yollanıyor, hem arkadaşlarından hem de kurumsal
kullanıcılardan mesajlar ve güncel bilgiler alınıyor. Twitter mesajları,
ABD, Kanada, Hindistan ve İngiltere dahilinde kısa kodlarla mobil
ortamda 4 gateway’den alınabiliyor.
Nisan 2008’de, Twitter Japon kullanıcıları için Japonca servis çıkardı.
Japonca servis lansmanının hemen akabinde, Japonca Twitter üzerinde
kullanılan en yaygın ikinci dil oldu. Çin’de Twitter’ın taklitleri
oluşmaya başladı.
Temmuz 2008 itibarıyla, 2 milyon 200 bin kullanıcıya ulaşan Twitter, San
Francisco’da bir Ar&Ge projesi olarak başladı. Projenin arkasında
olan Obvious şirketi, Twitter’ı şirket içi bir sistem olarak
kullanırken, Ekim 06’da servis olarak lansmanı yapıldı.
Piyasaya çıkmasıyla, Twitter’ın popülaritesi hızla arttı. Mart 2007’de
South by Southwest web ödülünü kazandı. Nisan 2007’de de Twitter, Inc
olarak şirketleşti ve başına CEO olarak Jack Dorsey getirildi. Cisco
Systems ve Whole Foods Market gibi büyük şirketler ürün ve servis
bilgilerini bu yolla son kullanıcılara iletmeye başladılar.
Twitter’ın en büyük rakibi Jaiku. Finlandiya’da Şubat 2006’da kurulmuş
bir şirket. Ekim 2007’de Google, Jaiku’yu satın aldı. Jaiku ismi, Japon
haiku’larından (japon edebiyatında şiir türü) esinlenmiş. Jaiku, Phyton
bazlı bir çerçeve olan Twisted dilinde yazılmış bir program.
Son dönemlerde sektör yeni mikroblog servisleriyle hareketleniyor.
Digg’in kurucusu Kevin Rose tarafından çıkarılan Pownce adındaki servis,
mikroblogları dosya paylaşımı ve etkinlik daveti gibi özelliklerle
birleştiriyor.
Spoink ve Plurk gibi servisler multimedya mikrobloglaşmayı geliştiriyor.
Blog; podcast, telefon ve SMS’i entegre ediyor ve mobil ses, video ve
resim formatlarını destekliyor. Plurk zengin bir arayüz sağlıyor ve
yatay bir zaman eğrisi ile uzaysal boyutu mikroblog’un içine taşıyor.
Rakawa projeleri, mikroblog’u bambaşka bir düzeye taşıyor. Kawara’nın
kullanıcılarına hergün, kavramsal sanat akımının öncülerinden On
Kawara’nın etkisiyle, ‘Bugün ne başardın?’ sorusunu soruyor
Popüler sosyal network siteleri, Facebook, MySpace ve LinkedIn, statü güncellemeyle mikroblog özelliğine sahip.
Cisco Systems ve Whole Foods Market ürün ve servis bilgisi vermek için twitter kullanıyor.
Los Angeles İtfaiye ekibi twitter teknolojisini Ekim 2007’de California yangınları sırasında kullanmış.
NASA keşif haberlerini twitter mikroblogu olarak bildiriyor. Phoenix
Mars Lander, Space Shuttle Mission ve International Space Station,
tweet’ler aracılığıyla yeniliklerini duyuruyor.
BBC haber başlıklarını Twitter aracılığıyla izleyicilerine ulaştırıyor.
2008’de Barack Obama, seçim kampanyasında reklam platformu olarak Twitter’ı da kullanıldı.
Mikroblog Servisleri
Bloglarla kıyasladığımızda; en temel farkı anlık kısa içeriklerle içerik
paylaşılmasını sağlamak. Şüphesiz en popüler mikro blog servisi olan
Twitter’da girilen her tweet 140 karakterle sınırlıdır. Daha çok
insanların anlık olarak ne yaptıklarını paylaşmalarını sağlayan mikro
bloglar, firmalar tarafından da bilgi ve haber paylaşımı amaçlı
kullanılıyor.
Dünyanın herhangi bir yerinde olan bir gelişmeyi en hızlı duyuran
platformlar <strong>Mikro Bloglardır. Sınırlı karakterdeki
içerikle güncellenmeleri ve en çok mobilde kullanılmaları içeriğin hızlı
bir şekilde yayılmasına olanak sağlıyor.
Mikro Blog yayıncıları, 'şimdi ne yapıyorum','şuanda ne gördüm' gibi
anlık ve günlük hayatta o an içinde yayıncıyı etkileyen ve gün sonunda
pek anlam taşımayabilecek içerikler yayınlayabildiği gibi, geleneksel
blog yayıncılığında olduğu gibi tematik konuları da yayınlayabilirler.
Yaygın kullanılan mikro bloglara; Twitter, Tumblr, Facebook, MySpace, LinkedIn, Google+ gösterilebilir.
Kurumunuzun mikro blog yönetimini kendiniz yapabileceğiniz gibi web
tasarımı yapan profesyonel reklam ajanslarına bırakarak daha fazla geri
dönüş alabilirsiniz.
nternet
ortamında beğendiğiniz yazı, sayfa, resim veya video gibi bir içeriği
saklamak demektir. Bir takım bilgisayar programları veya web sayfaları
kullanarak beğendiğimiz bu içerikleri saklayabilir, kategorilere
ayırarak organize edebilir ve bu içerikler arasında arama yapabiliriz. -
See more at:
http://www.internetdersleri.net/bookmark-nedir-sosyal-imleme-ve-seo#sthash.p53ayi3L.dpuf
0 yorum:
Yorum Gönder