MİKROBLOG NEDİR

Mikroblog, en fazla 140 karakterden oluşan kısa mesajlara denir. Bu mesajlar, güncel bilgiler, ürün/servis bilgileri, kişisel mesajlar gibi çeşitli amaçlarla hem şirketler, hem de son kullanıcılar tarafından oluşturulabiliyor. Mikroblog, bilgisayarının başında uzun zaman geçiren yoğun insanlara ulaşmak ve onlara en kısa zamanda verilmek istenen mesajın verilmesi için etkin bir araç. Mikroblogları tanımlanan küçük bir grubun veya herkesin görebileceği şekilde yayınlamak mümkün olduğu gibi, SMS, IM, e-mail, MP3 ve internet gibi farklı yollarla paylaşmak da mümkün.



Mikroblog Sektörü
Mikroblog sektörü son derece yeni... 2006'larda ortaya çıkmış.  Twitter, Jaiku, Pownce gibi şirketler Cisco ve Whole Foods gibi birçok büyük şirkete son kullanıcılarıyla buluşma ortamı yaratıyor. Şirketler, müşterilerine mikrobloglar aracılığıyla ürünler ve servislerle ilgili bilgi veriyor, değişikliklerden haberdar ediyor, şikayet ve isteklere cevap veriyor. Bu sayede, hem interaktif, direkt cevap alınan, hem de gönüllü çalışan bir platform kurulmuş oluyor. Tüm bunların yanı sıra, pazarlama maliyetlerinden kısmak mümkün hale geliyor.
Mikroblog sektöründeki en popüler servis, Twitter.  Bir mikroblog sitesi olmasının yanında sosyal bir network. Diğer kullanıcılara tweet adı verilen kısa mesajlar yollanıyor, hem arkadaşlarından hem de kurumsal kullanıcılardan mesajlar ve güncel bilgiler alınıyor. Twitter mesajları, ABD, Kanada, Hindistan ve İngiltere dahilinde kısa kodlarla mobil ortamda 4 gateway’den alınabiliyor.
Nisan 2008’de, Twitter Japon kullanıcıları için Japonca servis çıkardı. Japonca servis lansmanının hemen akabinde, Japonca Twitter üzerinde kullanılan en yaygın ikinci dil oldu. Çin’de Twitter’ın taklitleri oluşmaya başladı.
Temmuz 2008 itibarıyla, 2 milyon 200 bin kullanıcıya ulaşan Twitter, San Francisco’da bir Ar&Ge projesi olarak başladı. Projenin arkasında olan Obvious şirketi, Twitter’ı şirket içi bir sistem olarak kullanırken, Ekim 06’da servis olarak lansmanı yapıldı.
Piyasaya çıkmasıyla, Twitter’ın popülaritesi hızla arttı. Mart 2007’de South by Southwest web ödülünü kazandı. Nisan 2007’de de Twitter, Inc olarak şirketleşti ve başına CEO olarak Jack Dorsey getirildi. Cisco Systems ve Whole Foods Market gibi büyük şirketler ürün ve servis bilgilerini bu yolla son kullanıcılara iletmeye başladılar.
Twitter’ın en büyük rakibi Jaiku. Finlandiya’da Şubat 2006’da kurulmuş bir şirket. Ekim 2007’de Google, Jaiku’yu satın aldı. Jaiku ismi, Japon haiku’larından (japon edebiyatında şiir türü) esinlenmiş. Jaiku, Phyton bazlı bir çerçeve olan Twisted dilinde yazılmış bir program.
Son dönemlerde sektör yeni mikroblog servisleriyle hareketleniyor. Digg’in kurucusu Kevin Rose tarafından çıkarılan Pownce adındaki servis, mikroblogları dosya paylaşımı ve etkinlik daveti gibi özelliklerle birleştiriyor.
Spoink ve Plurk gibi servisler multimedya mikrobloglaşmayı geliştiriyor. Blog; podcast, telefon ve SMS’i entegre ediyor ve mobil ses, video ve resim formatlarını destekliyor. Plurk zengin bir arayüz sağlıyor ve yatay bir zaman eğrisi ile uzaysal boyutu mikroblog’un içine taşıyor.
Rakawa projeleri, mikroblog’u bambaşka bir düzeye taşıyor. Kawara’nın kullanıcılarına hergün, kavramsal sanat akımının öncülerinden On Kawara’nın etkisiyle, ‘Bugün ne başardın?’ sorusunu soruyor
Popüler sosyal network siteleri, Facebook, MySpace ve LinkedIn, statü güncellemeyle mikroblog özelliğine sahip.
Cisco Systems ve Whole Foods Market ürün ve servis bilgisi vermek için twitter kullanıyor.
Los Angeles İtfaiye ekibi twitter teknolojisini Ekim 2007’de California yangınları sırasında kullanmış.
NASA keşif haberlerini twitter mikroblogu olarak bildiriyor. Phoenix Mars Lander, Space Shuttle Mission ve International Space Station, tweet’ler aracılığıyla yeniliklerini duyuruyor.
BBC haber başlıklarını Twitter aracılığıyla izleyicilerine ulaştırıyor.
2008’de Barack Obama, seçim kampanyasında reklam platformu olarak Twitter’ı da kullanıldı.



Mikroblog Servisleri
Bloglarla kıyasladığımızda; en temel farkı anlık kısa içeriklerle içerik paylaşılmasını sağlamak. Şüphesiz en popüler mikro blog servisi olan Twitter’da girilen her tweet 140 karakterle sınırlıdır. Daha çok insanların anlık olarak ne yaptıklarını paylaşmalarını sağlayan mikro bloglar, firmalar tarafından da bilgi ve haber paylaşımı amaçlı kullanılıyor.
Dünyanın herhangi bir yerinde olan bir gelişmeyi en hızlı duyuran platformlar <strong>Mikro Bloglardır. Sınırlı karakterdeki içerikle güncellenmeleri ve en çok mobilde kullanılmaları içeriğin hızlı bir şekilde yayılmasına olanak sağlıyor.
Mikro Blog yayıncıları, 'şimdi ne yapıyorum','şuanda ne gördüm' gibi anlık ve günlük hayatta o an içinde yayıncıyı etkileyen ve gün sonunda pek anlam taşımayabilecek içerikler yayınlayabildiği gibi, geleneksel blog yayıncılığında olduğu gibi tematik konuları da yayınlayabilirler.
Yaygın kullanılan mikro bloglara; Twitter, Tumblr, Facebook, MySpace, LinkedIn, Google+ gösterilebilir.
Kurumunuzun mikro blog yönetimini kendiniz yapabileceğiniz gibi web tasarımı yapan profesyonel reklam ajanslarına bırakarak daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.



nternet ortamında beğendiğiniz yazı, sayfa, resim veya video gibi bir içeriği saklamak demektir. Bir takım bilgisayar programları veya web sayfaları kullanarak beğendiğimiz bu içerikleri saklayabilir, kategorilere ayırarak organize edebilir ve bu içerikler arasında arama yapabiliriz. - See more at: http://www.internetdersleri.net/bookmark-nedir-sosyal-imleme-ve-seo#sthash.p53ayi3L.dpuf

0 yorum:

Yorum Gönder