İçerisinde bulunduğumuz teknoloji çağında Sosyal Medya Uzmanı, bir kurum/marka için son derece değerlidir. Bir marka digital pazarlama departmanını oluştururken iyi bir sosyal medya yöneticisi de seçmesi gerekir.
Bu görev için kurum/markanın büyüklüğü ve ölçeğine göre birden fazla kişiden oluşan bir ekip de oluşturulabilir. Sosyal Medya uzmanı digital pazarlamanın omurgasını oluşturur ve pazarlama stratejilerini işlevsel hale getirir.
Peki, bir sosyal medya uzmanının sorumlulukları ve yapması gerekenler nelerdir?
Bu görev için kurum/markanın büyüklüğü ve ölçeğine göre birden fazla kişiden oluşan bir ekip de oluşturulabilir. Sosyal Medya uzmanı digital pazarlamanın omurgasını oluşturur ve pazarlama stratejilerini işlevsel hale getirir.
Peki, bir sosyal medya uzmanının sorumlulukları ve yapması gerekenler nelerdir?
- Sosyal medya stratejisi oluşturma
- Sosyal medya faaliyetleri için bütçe oluşturma
- Sosyal medya pazarlama personeli işe alma ve yönetme
- Sosyal medya kampanyaları planlama
- Günlük aktiviteler ve sosyal medya kampanyalarını yönetme
- Sosyal ağ sitelerinin varlığını yönetme
- Online itibar yönetimi
- Topluluk yönetimi
- Blog ve Blogger yönetimi
- Komünite oluşturma
- İçerik üretimi
- Video oluşturma ve yükleme
- Monitoring
- Sosyal medya kampanyaları ve stratejileri analiz etme ve değerlendirme
- Kampanyalarının etkinliği hakkında rapor hazırlama
- Sosyal medya trendlerini takip etme
- Sosyal medya ana rakiplerin faaliyetlerini izleme
- Farklı aktivitelere entegre etmek için diğer pazarlama dalları ile çalışma
- Sosyal medya takvimi oluşturma
- Sosyal medya arama trafiği nasıl etkilediğini takip etme
- Kurum içi sosyal medya kullanım klavuzu hazırlama
0 yorum:
Yorum Gönder