İçerisinde bulunduğumuz teknoloji çağında  Sosyal Medya Uzmanı, bir kurum/marka için son derece değerlidir. Bir marka digital pazarlama departmanını oluştururken iyi bir sosyal medya yöneticisi de seçmesi gerekir.
Bu görev için kurum/markanın büyüklüğü ve ölçeğine göre  birden fazla kişiden oluşan bir ekip de oluşturulabilir. Sosyal Medya uzmanı digital pazarlamanın omurgasını oluşturur ve pazarlama stratejilerini işlevsel hale getirir.

Peki, bir sosyal medya uzmanının sorumlulukları  ve yapması gerekenler nelerdir?
  • Sosyal medya stratejisi oluşturma
  • Sosyal medya faaliyetleri için bütçe oluşturma
  • Sosyal medya pazarlama personeli işe alma ve yönetme
  • Sosyal medya kampanyaları planlama
  • Günlük aktiviteler ve  sosyal medya kampanyalarını  yönetme
  • Sosyal ağ sitelerinin varlığını yönetme
  • Online itibar yönetimi
  • Topluluk yönetimi
  • Blog ve Blogger  yönetimi
  • Komünite oluşturma
  • İçerik üretimi
  • Video oluşturma ve yükleme
  • Monitoring
  • Sosyal medya kampanyaları ve stratejileri analiz etme ve değerlendirme
  • Kampanyalarının etkinliği hakkında rapor hazırlama
  • Sosyal medya trendlerini takip etme
  • Sosyal medya ana rakiplerin faaliyetlerini izleme
  • Farklı aktivitelere entegre etmek için diğer pazarlama dalları ile çalışma
  • Sosyal medya takvimi oluşturma
  • Sosyal medya arama trafiği nasıl etkilediğini takip etme
  • Kurum içi  sosyal medya kullanım klavuzu hazırlama
Sosyal medya uzmanlığı ülkemizde giderek değer kazanan bir meslek haline dönüşürken, kaynak azlığı ve profesyonel insan eksikliği sebebi ile bir çok kurum/marka yanlış pazarlama stratejileri ile zor durumlara düşmektedir. Sosyal medya uzmanlığı konusu ilerleyen günlerde  popülaritesini ve önemini daha da artıracağa benziyor. Bekleyip hep birlikte takip edeceğiz.

0 yorum:

Yorum Gönder