Sosyal medya günümüzde şüphesiz dijital pazarlama araçlarının en önemli ve en etkili alternatiflerinden biri. Durum böyle olunca markalarda sosyal medyayı pazarlama aracı olarak kullanmak konusunda yeni alternatifler geliştirmeye başladı. Sosyal medya pazarlaması düşük maliyetin yanı sıra, fayda/maliyet analizi yapıldığında yüksek oranda fayda sağlayan göz ardı edilemeyecek bir konumda.
Sizde, Sosyal Medya veya Dijital Pazarlama Uzmanı olma yolunda ilerliyorsanız, bu yazı sizin için kılavuz niteliğinde. Sosyal Medya Pazarlamasında en büyük sorun, aksiyona nasıl geçileceği konusudur.

İşte, Sosyal Medya Pazarlamasında izlemeniz gereken yol haritası.

Hedef Kitle Analizi: Sosyal Medya Pazarlamasının temelini “hedef kitle analizi” oluşturur. Markadan alınacak “doğru brief” akabinde yapılacak “doğru analiz”, Sosyal Medya Pazarlama Stratejisinin temelini oluşturur. Hedef kitleyi tanımak ve doğru tanımlamak işin merkezidir. Yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, sosyal alışkanlıkları, ilgi alanları, hobileri, şehir/bölge konumları hatta medeni durumları hedef kitle analizinde son derece önemlidir. Hedef kitleyi doğru tanımladıktan sonra potansiyel hedef kitlenizin yoğun olarak kullandığı dijital mecra ve sosyal ağları belirlemek gerekir. Bu sayede sosyal medya pazarlama stratejinizin temelini hazırlamış olursunuz. Özellikle niş alanlardaki sosyal ağları da göz ardı etmeden incelemek ve önemli olanları belirlemek gereklidir.

 Rakip Analizi:Sosyal Medya Pazarlamasında hedef kitle analizinin ardından yapılacak ilk iş rakipleri ve pazarı araştırmaktır. Sektörel olarak pazardaki rakipleri belirledikten sonra, rakiplerin  sosyal medyada bugüne kadar ne yaptıklarını ve ne yapmadıklarını çok iyi analiz etmek gerekir. Bu analizi yaparken tüm mecraları araştırmak son derece önemlidir.”Analiz için ücretsiz bir çok tool kullanabilirsiniz.”
Tek bir kanal üzerinden yapılan analizler doğru sonuçlar vermeyebilir. Bu yüzden tüm kanalları aktif olarak kullanmak gerekir. Yapılacak doğru analiz ve buna bağlı olarak belirlenecek “Sosyal Medya Pazarlama Strateji”si işin neredeyse %40′ını oluşturur. Analizi yapmadan önce rakiplerinizi tek tek belirlemeli ve sosyal medya üzerindeki tüm hareketlerini özenle takip etmelisiniz.

Marka Entegrasyonu/ Konumlandırma:Markayı sosyal medyaya entegre etmek işin en zor aşamalarından biridir. Çünkü çalıştığınız marka o güne kadar sosyal ağlarda yer almamış olabilir ve kullanıcı adları başka kişiler tarafından alınmış olabilir. Böyle bir durumda markaya en uygun hesap uzantılarının belirlenmesi ve bunların zaman kaybetmeden alınması marka adına önemlidir. “Aktif veya pasif kullanılacak tüm sosyal ağların uzantıları marka adına tescil edilmelidir.”
Sosyal hesaplar belirlendikten sonra markanın kurumsal algısına ve kimliğine paralel görsel çalışmalar hazırlanır. Görsel çalışmaların tamamlanmasının ardından markanın sosyal medya entegrasyonu tamamlanır ve içerik paylaşımına hazır hale getirilir.

Sosyal Medya Pazarlama Strateji:Hedef kitle ve rakip analizi sonrası, yapılan marka konumlandırmasının ardından bize uzun vade de fayda sağlayacak bir pazarlama stratejisi hazırlamanız gereklidir. Sosyal medya pazarlamasının bir amacı olmalı.Sadece sosyal medyada var olmak sizin arzu ettiğiniz sonuçları elde etmenize yetmez. Stratejiniz uzun vadede size fayda sağlayacak şekilde ve genel pazarlama stratejiniz ile bağlantılı olmalı. Bu sayede sosyal medyada nasıl aktif olacağınızı düşünmek zorunda kalmazsınız. Varolan stratejiniz doğrultusunda hareket edebilirsiniz.

Samimi ve Esnek Olun:Sosyal Medya’nın temelinde insan olduğunu ve bu insanlar ile markalar arasında çift yönlü iletişim olduğunu unutmayın! İnsan ilişkilerinde olduğu gibi, sosyal medya hesap yönetiminde de samimi ve esnek olmayı deneyin. Çünkü sosyal medya  aktif bir mecradır ve dinamikler her an değişebilir.
Sosyal medya pazarlamasına dair kurduğunuz strateji, yalnızca sizin varsayımlarınızdan ibarettir. Asıl gerçekler yola çıktıktan sonra hedef kitlenizin yorumları ve beklentileri ile ortaya çıkar. Dolayısıyla bu konuda yaptığınız planları değişmez birer kural gibi görmeyin ve esnek kalabilmeye özen gösterin.

Doğru içerik candır:Sosyal medyanın en büyük avantajlarından biri çift yönlü iletişimin olmasıdır. Hedef kitlenize öyle bir içerik verin ki, markanız hakkında konuşsun, yorum yapsın, paylaşsın veya geri bildirimde bulunsun. Hedef kitle analizi doğru içerik üretimi açısından çok önemlidir. Hedef kitlenizi doğru tanımlarsanız onlara dokunan içerikler hazırlamakta zorlanmazsınız. Paylaşacağınız içeriklerin sadece hedef kitlenize uygun olduğunu değil, onların paylaşmaktan ve yakınlarına göstermekten keyif alacağı içeriklerden oluşmasına özen gösterin. Onlarla konuşun, onlara dokunun.
kaynak:sosyalmedya-tr.com

0 yorum:

Yorum Gönder