Kitle iletişimi uzmanlaşmış grupların geniş, heterojen ve farklılaşmış
izleyicilere sembolik içerik yaymak üzere teknolojik aygıtları (basın, radyo,
film vs.) hizmete soktuğu kurum ve tekniklerden meydana gelir (Janowitz)
Kitle iletişiminde «gönderen», daima örgütlenmiş bir grubun parçası, çoğu
kez de iletişimden başka işlevleri olan bir kurumun üyesidir.
«Alıcı» daima bireydir, ancak gönderen örgüt tarafından bazı genel özellikleri
olan bir grup veya kolektiflik olarak çoğu kez görülebilir.
Kitle iletişiminde kanal, sosyal ilişki, ifade aracı veya duyu organlarından
meydana gelmez, büyük ölçekli teknolojiye dayanan dağıtım aygıt ve
sistemlerini içerir.
Bu sistemlerin sosyal bir bileşkeni halen vardır, çünkü yasa, gelenek ve
beklentiye dayanırlar.
Kitle iletişiminde gönderi eşsiz ve geçici bir olgu değildir. Gönderiler çoğu kez
oldukça karmaşık, kitlesel olarak üretilen, sonsuza dek tekrarlanabilir
sembolik bir yapıya sahiptirler
0 yorum:
Yorum Gönder