Kitle iletişimi uzmanlaşmış grupların geniş, heterojen ve farklılaşmış 
izleyicilere sembolik içerik yaymak üzere teknolojik aygıtları (basın, radyo, 
film vs.) hizmete soktuğu kurum ve tekniklerden meydana gelir (Janowitz)
Kitle iletişiminde «gönderen», daima örgütlenmiş bir grubun parçası, çoğu 
kez de iletişimden başka işlevleri olan bir kurumun üyesidir.
«Alıcı» daima bireydir, ancak gönderen örgüt tarafından bazı genel özellikleri 
olan bir grup veya kolektiflik olarak çoğu kez görülebilir.
Kitle iletişiminde kanal, sosyal ilişki, ifade aracı veya duyu organlarından 
meydana gelmez, büyük ölçekli teknolojiye dayanan dağıtım aygıt ve 
sistemlerini içerir.
Bu sistemlerin sosyal bir bileşkeni halen vardır, çünkü yasa, gelenek ve 
beklentiye dayanırlar.
Kitle iletişiminde gönderi eşsiz ve geçici bir olgu değildir. Gönderiler çoğu kez 
oldukça karmaşık, kitlesel olarak üretilen, sonsuza dek tekrarlanabilir 
sembolik bir yapıya sahiptirler

0 yorum:

Yorum Gönder