23 Temmuz 2013 Salı

Posted by AYSEGUL On 05:15


MEDYA PLANLAMASINDA "MECRALAR"
MECRA SINIFLARI
  • Dergi ve satış promosyonları
  • Havaalanlarının bekleme salonları
  • Doktor ofislerindeki televizyon ekranları
  • Tuvalet duvarı
  • Gerilla reklam uygulamaları
  • Market zemini….
Geleneksel Mecranın Özellikleri
  • Her bir kitlesel mecranın yazı ya da programıyla ilgilenen, özel bir sınıftan izleyici kitlesine reklam ulaştırılabilir. 
  • Belli bir tip programın reklam kuşağında yer alma sadakat oluşturur.
  • Dezavantaj: izleyici kitlesinin reklamı izleyip, dinlemediği. 

Mecralar,  reklamları taşır ve mecrayı;eğlence ve bilgi kalitesi bazında taşıdıkları reklamlar bazında tercih eden ya da satın alan bireylere ulaştırır. Mesajların mecralar aracılığıyla iletilmesinde kullanılan araç ise ajans veya medya planlamacılardır.
Geleneksel kitlesel mecralar: gazeteler, dergiler, radyo ve televizyon, sinema Açıkhava, Billboard, internet…
Geleneksel mecralar satışı arttırmada etkili olmaktadır. Örneğin gazetelerde  yer  alan marketlerdeki indirimli ürün günleri…
İnternet esas olarak bir bilgi dağıtım aracıdır. İnsanlar hava durumu, spor, haber ya da yeni bir otomobil modelinin özellikleri için internet sitelerini ziyaret ederler. 

Geleneksel olmayan mecralar: geleneksel mecraların hepsi, kaynaktan seyirciye, dinleyici ya da okuyucuya tek yönlü iletişimi benimser. Reklam mesajını bunun dışındaki yenilikçi yöntemlerle tüketiciye ulaştıran ise geleneksel olmayan medyalardır.
Özel Mecralar: özel ilgi alanlarına eğilen tüketici dergileri, kayak, para yönetimi, fotoğraf gibi belli ilgi alanlarına ilgi duyan okuyuculara hitap eder. 
Bu dergiler hem yazınsal içerikleri hem de reklam içerikleri için okunur. 
Tek bir konu üzerine yoğunlaşan bir diğer mecra da kataloglardır. 
Özel ilgi alanlarına odaklandıkları için, bu tür mecralara genelde ‘niş medya’ denir. 
Bu dergiler genellikle okuyucularına bedavadır, masraflar özel bir izleyici sınıfına ulaşmak isteyen reklam verenler tarafından ödenir. 





0 yorum:

Yorum Gönder