Üye ağıyla Türkiye e-ticaret sektörünün yüzde 90′ını temsil eden
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), Türkiye’de e-ticaretin
durumunu gözler önüne seren bir infografik yayınladı
BKM’den alınan verilerle hazırlanan infografik, her geçen yıl e-ticarete olan yatırımların daha da arttığını ortaya koyuyor.
İnfografiğe göre, işlem adedi ve işlem hacminde en yüksek artış, ocak 2012 ile 2013 arasında görülüyor. Ocak 2012′de işlem adedi 11.293.693 olarak belirtilirken ocak 2013′te bu rakamın 15.737.905′e yükseldiği gözleniyor. İşlem hacminde ise aynı zaman aralığında geçen bir yıllık sürede ortaya çıkan 1.125,06 milyar TL’lik artış dikkatlerden kaçmıyor.
“Online Alışveriş” arayanların sayısı hızla artıyor
İnfografiğe göre, işlem adedi ve işlem hacminde en yüksek artış, ocak 2012 ile 2013 arasında görülüyor. Ocak 2012′de işlem adedi 11.293.693 olarak belirtilirken ocak 2013′te bu rakamın 15.737.905′e yükseldiği gözleniyor. İşlem hacminde ise aynı zaman aralığında geçen bir yıllık sürede ortaya çıkan 1.125,06 milyar TL’lik artış dikkatlerden kaçmıyor.
“Online Alışveriş” arayanların sayısı hızla artıyor
İnfografikte internet üzerinden online alışveriş sitelerini
aratanların da 2007 yılından bu yana hızlı bir şekilde artış gösterdiği
görülüyor. İnternet üzerinden kredi kartıyla yapılan ödemelerin hacminde
de büyük bir sıçrama olduğu dikkat çekiyor. E-ticaretin ülkemizde
kendini yeni göstermeye başladığı yıl olan 2008′de 8 milyar 276 milyon
TL olan hacmin, 2013′ün sadece ilk dört ayında 7 milyar 997 milyon
TL’lik rekor bir rakama ulaştığı çarpıcı bir sonuç olarak gözler önüne
seriliyor.
2012′de 18 milyon kredi kartı kullanıldı
2012′de 18 milyon kredi kartı kullanıldı
Ülkemizde 2012 yılında yüzde 35′lik bir büyüme oranının
yakalandığının da belirtildiği infografikte, 2012 yılında kullanılan
kredi kartı sayısı 18 milyon olarak açıklandı. Ayrıca Mastercard’dan
alınan verilere göre, alışverişlerin yüzde 50′ye yakınının üç büyük ilde
gerçekleştiği de infografiğin konuları arasında kendine yer buldu.
Online alışverişin yüzde 28,39′unun İstanbul, yüzde 13,62′sinin Ankara,
yüzde 7,45′inin İzmir’den yapıldığı belirtildi. Diğer illerin oranıysa
yüzde 50,54.
Internet kullanan 5 kişiden biri online alışveriş yapıyor
Internet kullanan 5 kişiden biri online alışveriş yapıyor
İnfografikte Türkiye’de internet erişimi olan hanehalkı 32.438.200
olarak ifade edilirken, Facebook’un Türkiye nüfusu da aynı rakama denk
geldi. Bunların yanı sıra bireylerin yüzde 37.8′inin düzenli internet
kullandığı açıklandı. İnterneti kullanan en yüksek yaş, 16 – 24 aralığı
oldu.
Alışverişlerde cinsiyet dağılımı da infografikte yer aldı. Elde edilen verilere göre, alışveriş yapan kadın sayısında artış var ancak erkekler hala hakimiyetini koruyor. Alışverişi sonlandırma aşamasında erkekler kadınlardan önde olsa da karar verici konumunda kadınlar bulunuyor.
Yapılan alışverişlerde sepet ortalaması artıyor
Alışverişlerde cinsiyet dağılımı da infografikte yer aldı. Elde edilen verilere göre, alışveriş yapan kadın sayısında artış var ancak erkekler hala hakimiyetini koruyor. Alışverişi sonlandırma aşamasında erkekler kadınlardan önde olsa da karar verici konumunda kadınlar bulunuyor.
Yapılan alışverişlerde sepet ortalaması artıyor
Ayrıca infografikte sigorta işlemleri çıkartılarak sepet ortalamaları
da hesaplandı. 2008 yılında ortalama 140 TL olduğu görülen
ortalamaların 2013′ün ilk çeyreğinde 200 TL’ye ulaştığı gözlendi.
Yine Mastercard’dan alınan verilere göre, internetten alışveriş alışkanlıkları da hesaplandı. Kullanıcıların ağırlıklı olarak 0,69 ayda bir e-ticarete başvurdukları anlaşıldı.
Internetten en çok satın alınan ürünler de cinsiyete göre farklılık gösterdi. Elde edilen bilgilere göre, erkeklerin yüzde 39′u elektronik ve bilgisayar ürünlerini tercih ediyor. Kadınların yüzde 41′i ise giyim ve aksesuar kategorisinden alışveriş yapıyor.
Sosyal medyada Türkiye ilk sıralarda
Yine Mastercard’dan alınan verilere göre, internetten alışveriş alışkanlıkları da hesaplandı. Kullanıcıların ağırlıklı olarak 0,69 ayda bir e-ticarete başvurdukları anlaşıldı.
Internetten en çok satın alınan ürünler de cinsiyete göre farklılık gösterdi. Elde edilen bilgilere göre, erkeklerin yüzde 39′u elektronik ve bilgisayar ürünlerini tercih ediyor. Kadınların yüzde 41′i ise giyim ve aksesuar kategorisinden alışveriş yapıyor.
Sosyal medyada Türkiye ilk sıralarda
İnfografikte, dünya kullanıcı sıralaması baz alınarak hazırlanan
rakamlara göre sosyal mecralarda Türkiye’deki internet kullanıcıları ilk
sıralarda yer aldı. İnfografiğin en dikkat çekici noktalarından birini
oluşturan listede, kullanıcı sayısı açısından Türkiye, Facebook’ta 6.
sırada, Twitter’da 11. sırada, Youtube’da ise 14. sırada yer aldı.
kaynak:http://www.teknolojimix.com
0 yorum:
Yorum Gönder